14/10/10

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΘΕΣΕΙΣ ΟΜΙΛΗΤΩΝ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ

Η Κίνηση Πολιτών για τον Περιορισμό των Τυχερών Παιχνιδιών και η ΜΚΟ Μέριμνα Ζωής διοργάνωσαν τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010 στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά ανοικτό διάλογο με θέμα: «Νέα ρύθμιση της αγοράς παιγνίων στην Ελλάδα».

Οι συμμετέχοντες, στις εισηγήσεις τους, μεταξύ άλλων τόνισαν:

Γεώργιος Κασσιμάτης (πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά)

Η ελληνική οικονομική κρίση ωθεί σε στροφή στον εύκολο πλουτισμό. Ο τζόγος είναι η κυρίαρχη μορφή του εύκολου πλουτισμού. Καθήκον της κυβέρνησης είναι να ακούσει τις φωνές της κοινωνίας που αντιτίθενται στην επέκταση του τζόγου. Η οικονομική αφαίμαξη από την κρίση και η επέκταση του τζόγου θα προκαλέσουν μη ανατάξιμη βλάβη στον κοινωνικό ιστό. Η κυβέρνηση οφείλει να ενισχύσει τον έλεγχο, να μην υπάρχει ασυδοσία και να δοθούν άδειες με φειδώ. Ειδάλλως η νέα γενιά θα οδηγηθεί σε άλλες ατραπούς.

Βαρβάρα Ανεμοδούρα (πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά)

Η εξάρτηση από τον τζόγο θα αυξήσει τα προβλήματα ασθενείας των εξαρτημένων, των οικογενειών τους καθώς και τις δυσλειτουργίες στους εργασιακούς χώρους. Ήδη η διαφήμιση του τζόγου αυξάνει τα παθολογικά περιστατικά. Γιατί πρέπει να αντιμετωπίζονται δυο μορφές εξάρτησης με διαφορετικά κριτήρια; Το κάπνισμα με απαγόρευση και ο τζόγος με επέκταση στην κοινωνία; Οι φορείς θα πρέπει να πείσουν την πολιτεία να σταματήσει τη δημιουργία νέων θυμάτων, ενώ σε ένα ευνομούμενο κράτος θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο.

Βασίλης Κορκίδης (πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου)

Οι πραγματικές επιπτώσεις από την επέκταση του τζόγου, που αποτελεί μορφή ασθένειας, θα πρέπει να αναλυθούν σε συνάρτηση με την οικονομική πραγματικότητα. Τα έσοδα από τον τζόγο που προβλέπει το μνημόνιο θα είναι το 0,2% του ΑΕΠ από αδειοδότηση και 0,1% του ΑΕΠ από τα δικαιώματα –σύνολο 1 δις, το οποίο θα αφαιρεθεί από τη κατανάλωση των νοικοκυριών. Την ίδια στιγμή το 19%των νοικοκυριών βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχειας, με το συνολικό χρέος των νοικοκυριών να φθάνει τα 119 δις, εκ των οποίων 21 δις είναι «στο κόκκινο». Με το 48% των νοικοκυριών να έχει υπολογιστή και το 97% κινητό τηλέφωνο ανοίγουν νέες πύλες τζόγου. Δεν αξίζει τον κόπο για να βρει το κράτος το 1 δις να διευρύνει τον τζόγο. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές πηγές εσόδων.

Άρης Κωνσταντάκης (δικηγόρος, εκπρόσωπος της Κίνησης Πολιτών για τον Περιορισμό των Τυχερών Παιχνιδιών)

Τα τελευταία χρόνια γίνεται συστηματική προώθηση του κρατικού τζόγου. Ο υπάρχων νόμος για τον τζόγο (3037/2002) κρίθηκε αντισυνταγματικός, ενώ παράλληλα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι αντίκειται στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Ο νόμος αδρανοποιήθηκε ενώ ο νόμος που συζητά η κυβέρνηση είναι μια αποσπασματική ρύθμιση. Η κυβέρνηση δεν καταργεί το νόμο 3037/2002 και θα επιτρέψει τη λειτουργία ενός συγκεκριμένου αριθμού παιχνιδιών με αυθαίρετα κριτήρια καθώς σέρνεται πίσω από τις επιταγές του Μνημονίου. Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν το κράτος έχει το δικαίωμα να είναι ανήθικο.

Χριστίνα Νικηταρά (εκπαιδευτικός και πρώην διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Αττικής)

Το πώς περνάει το θέμα του τζόγου μέσα από το σχολείο γίνεται σαφές από το βιβλίο του οργανισμού για τη Β΄ Τάξη του Γυμνασίου που περιλαμβάνει κείμενο στο οποίο πραγματοποιείται μια γοητευτική παρουσίαση του τζόγου, την οποία συνοδεύουν σαφώς αντιπαιδαγωγικές ερωτήσεις. Είναι επιτακτική η ανάγκη ελέγχου στα βιβλία όλων των τάξεων για τυχόν ύπαρξη παρόμοιων περιπτώσεων. Επίσης, ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί στην εισβολή του τζόγου στη ζωή των εφήβων μέσα από το διαδίκτυο. Χρειάζονται ιδιαίτερης αυστηρότητας πολιτικές και παιδαγωγικές παρεμβάσεις για να προστατευθούν οι νέοι.

Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης (πρόεδρος Συνδέσμου Αποφοίτων της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά)

Το πλαίσιο της διαβούλευσης από την κυβέρνηση έχει δομηθεί με συνειδητή ασάφεια, ο νόμος είναι ασαφής. Το νομοσχέδιο προσπαθεί να νομιμοποιήσει τα πάντα: θα είναι ένα είδος περαίωσης των τυχερών παιχνιδιών. Έτσι θα περάσουμε από τα ταχυφαγεία στα «ταχυπαιγνία». Από το άρθρο 4 του Ν/Σ δεν υπάρχει διασφάλιση ότι οι έφηβοι δεν θα χάσουν πολλά χρήματα. Πως θα υλοποιηθεί το άρθρο 7 του Ν/Σ; Πως θα γίνει το συμμάζεμα του διαδικτυακού τζόγου με βάση τα το άρθρο 11 του Ν/Σ. Αρκεί το «.gr» στο domain name; Δεν υπάρχει καμία διασφάλιση στο ίντερνετ. Η κυβέρνηση να ρίξει το βάρος στην πραγματική οικονομία και όχι στον παρασιτισμό.

Εμμανουήλ Κουκίδης (κοινωνιολόγος και συνεργάτης της ΜΚΟ «Μέριμνα Ζωής»)

Δεν υπάρχει κυβερνητική διαβούλευση. Πρέπει να ακουστεί η φωνή της κοινωνίας. Με το Ν/Σ θα αυξηθούν οι παίκτες, η εξοικείωση των παιδιών με τα τυχερά παιχνίδια και θα αναπτυχθεί η κουλτούρα του τζόγου. Η κυβερνητική διαχείριση των εξαρτήσεων κινείται σε 2 άξονες: (α) Περιστολή κρατικών δαπανών και (β) Λογική συντήρησης των εξαρτήσεων δια της συντήρησης των προβλημάτων. Η κρατική διαχείριση του τζόγου, δια του ΟΠΑΠ και άλλων μηχανισμών, δεν εγγυάται περιορισμό του φαινομένου. Η νομιμοποίηση του τζόγου δεν θα εξαφανίσει τον παράνομο τζόγο και τις συνέπειες στην κοινωνία. Ιδιαίτερα για τον Πειραιά η ανεργία και η ποιότητα ζωής δημιουργούν ένα νέο πλαίσιο διεύρυνσης του τζόγου, αν προχωρήσουν οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου